15 decembrie 2019
ZIARUL ROMÂNILOR DIN UCRAINA

KREMLINUL DEBITEAZĂ MINCIUNI ŞI VARSĂ LACRIMI DE CROCODIL PENTRU ROMÂNIA

28 aprilie 2014 р. | Categorie: Noutăţi

Paralel cu automatele şi blindatele, liderii de la Kremlin au declanşat o nemaipomenită până acum ofensivă informaţională contra Ucrainei, dar şi a statelor-membre mai tinere din comunitatea europeană. Minciunile se revarsă ca din cornul abundenţei, la denaturarea situaţiei actuale din ţara noastră contribuind cu prisosinţă şi neruşinare chiar unii deputaţi din Rada Supremă – participanţi nelipsiţi la emisiunile denigratoare difuzate de televiziunea rusă. N-a fost lipsită de o astfel de „onoare” nici Romania, la pachet cu Republica Moldova, ambele fiind prezentate în cele mai sumbre culori. În ultimul timp, postul public de televiziune din Federaţia Rusă a realizat o serie de materiale răufăcătoare şi răuvoitoare despre România, căutând pe la periferia ţării cazuri ce compromit opţiunea europeană a românilor şi concluzionând pe seama lor despre degradarea întregii ţări.

N-au trecut cu vederea vigilenţii tovarăşi de la Răsărit împlinirea a şapte ani de la intrarea României în Uniunea Europeană. Deşi politicienii ucraineni pledează pentru închiderea canalelor TV ruse, care toarnă cu nemiluita murdării, totuşi e bine să urmărim ce se arată şi se vorbeşte despre noi. Altfel, cum am putea rezista acestui război informaţional? Bunăoară, săptămâna trecută am avut stupoarea să văd manipulări crase la adresa României pe canalul public I al TV Rusia, care a realizat, în cadrul emisiunii „Ştirile săptămânii“, un reportaj despre efectele catastrofale asupra populaţiei după aderarea la UE. Tendenţios, reporterul a văzut numai sărăcie, ţigani şi disperare, concluzionând că România este un exemplu viu al rolului nefast al Uniunii Europene, includerea ei în spaţiul comunitar fiind în detrimentul ambelor părţi.

Altceva nici nu ne-am aştepta să auzim din gura faimosului Dmitri Kiseliov, prezentatorul emisiunii „Ştirea săptămânii“, unul dintre cei mai vehemenţi antiucraineni şi antieuropeni. Acest D. Kiseliov, recent numit de preşedintele Vladimir Putin în fruntea agenţiei „Russia Today“, principala sursă de dezinformare prin care a fost centralizată toată presa de stat, îmi este cunoscut din perioada când transmitea reportaje belicoase despre cenaclul „Alexie Mateevici” din Moldova. Deşi se afla încă în componenţa imperiului sovietic, pe plaiurile basarabene începuse primăvara deşteptării naţionale, poporul se ridica împotriva comunismului şi asupririi ruseşti, iar D. Kiseliov transmitea semnale de alarmă la Kremlin, prezentându-i pe tinerii patrioţi ca pe nişte huligani şi bandiţi. Acum el nu mai poate de grija Ucrainei, neuitând de România, Moldova şi altele răzvrătite din spaţiul postcomunist. Amintim că acum o lună tot el a făcut faimoasa declaraţie „Rusia este singura ţară din lume care ar putea transforma America în praf radioactiv“.

Dar să revenim la recentul reportaj consacrat „dezastrului” din România, care ar trebui să le arate ucrainenilor adevărata faţă a „raiului european”. Reporterul Asia Emilianova a descoperit într-o comună din  judeţul Brăila câţiva oameni rău porniţi contra Europei, mai ales pentru că le-a falimentat fabrica de zahăr, că chiar şi sarea de pus în borş e adusă din Occident. Se neliniştesc ruşii şi de viitorul mititeilor româneşti („Chiar şi pe aceştia au încercat cei de la Bruxelles să-i interzică”), şi de puritatea societăţii, şi de moralitatea funcţionarilor de stat. Astfel, din interviul cu Eugen Teodorovici, ministrul pentru Fondurile Europene, a fost decupat doar momentul în care acesta vorbeşte despre corupţie şi birocraţie. Neîndoielnic, reporterul nu putea să nu ajungă în cartierul bucureştean Ferentari, să nu sensibilizeze că Bruxelles-ul cheltuieşte miliarde de euro pentru integrarea populaţiei rome, dar banii nu ajung la comunităţile acesteia. Ţiganii trăiesc din cerşit şi fier vechi. Un rom, bunăoară, i se plânge că „Nu s-a schimbat nimic, trăim în mizerie, la fel ca mai înainte. Dar ne place în UE, că putem să plecăm unde vrem“. Înduioşată de drama europenilor români, la final, jurnalista din Rusia gustă din laptele autohton, rămânând cu impresia că e foarte bun, dar nici acesta nu mai e acceptat de regulile bizare ale Occidentului.

Nu le convine jurnaliştilor servitori ai Kremlinului poziţia României faţă de anexarea de către ruşi a Crimeii, nici declaraţiile preşedintelui Traian Băsescu referitoare la reunificarea cu Republica Moldova, nici condamnarea de către oamenii de stat români a agresiunii armate în Ucraina. În unison cu posturile TV ruse, răsună postul de radio „Vocea Rusiei”, unde propaganda antiromânească stă în capul mesei, fluturându-se ideea că România tensionează situaţia din Transnistria pentru a masca „situaţia socio-economică de acasă, înrăutăţită în ultimul timp“.

Astfel, liderii ruşi se străduiesc să bage jeratic între Bucureşti şi Kiev, susţinând că România ar avea pretenţii teritoriale faţă de Ucraina. Unele ştiri, însă, sunt cu totul deocheate, printre care şi următorul zvon provocator, lansat de oficiosul de la Moscova, de care n-a auzit nimeni prin părţile noastre: „Recent, în regiunea Cernăuţi, un grup de naţionalişti din „Sectorul de Dreapta” a incendiat câteva case din satul Costiceni de la frontiera cu România. Răniţii au fost internaţi la spital cu arsuri. Imediat după acest incident, în România au avut loc mitinguri spontane care au cerut autorităţilor să apere interesele propriilor cetăţeni de dezmăţul fasciştilor de la Kiev. Răspunsul Bucureştiului n-a întârziat: peste câteva zile, forţele armate ale României au decis să desfăşoare aplicaţii militare în sudul Bucovinei. Statul Major al ţării a elaborat un plan de protecţie a minorităţii naţionale române din Bucovina şi regiunea Odessa. Iar Senatul român a coordonat cu preşedintele ţării introducerea trupelor în Ucraina. O cerere din partea etnicilor români către Bucureşti, cu rugămintea de a-i proteja, poate servi ca pretext pentru o invazie a României în Ucraina. Se anunţă că acest plan poate fi pus în aplicare de forţele batalionului special Vulturii. Soldaţii acestui batalion sunt instruiţi în SUA“, debitează „Vocea Rusiei”. Nu e de mirare că nu se menţionează sursa acestei informaţii stupide, deoarece e clar că a fost fabricată de politicieni de teapa lui Jirinovski.

Maria TOACĂ